BEMÖTANDE
2014-11-14
Denna veckans inlägg tänker jag i huvudsak ägna åt ett ämne som ligger mig väldigt varmt om hjärtat – bemötande. Hur bemöter vi våra MEDmänniskor? Hur vill vi bli bemötta? I en kundrelation - vem är till för vem? Efter ett besök i vår vackra huvudstad kan jag glädjande konstatera att det blir bättre! Det bemötande vi får av dom som ska bistå oss med allehanda tjänster är helt avgörande för hur vi uppfattar vår upplevelse. Kanske inte alla ännu har nått ända fram, men jag vill gärna lyfta fram några goda exempel:
MALMÖ AVIATION – ett flygbolag som värnar om sina passagerare och för åttonde året i rad utsetts till ”årets bästa affärsflyg”. Jag skulle vilja tillägga ”bästa privatflyg” också! På Malmö Aviation kan man fortfarande få PERSONLIG service, vilket inte längre är helt självklart. www.malmoaviation.se
HOTEL ESPLANADE på Strandvägen 7 i Stockholm. Detta underbart vackra Jugendhotell på bästa läge med den där personliga servicen som inte är så vanlig längre. www.hotelesplanade.se

På NK har man fortfarande lite att jobba med när det gäller kundbemötande, men det har blivit bättre!
Några som utmärker sig särskilt positivt är damerna på BY REDO, en exklusiv SVENSK parfymtillverkare som på kort tid nått internationell uppmärksamhet.
Proffsigt bemötande, mycket kunskap och känsla för vad varje kund både passar i och vill ha! www.byredo.com

På NK hittar man också utmärkta FLORALIN & JUNIOR, en butik för barnkläder och inredning. Där tar Sofia emot dig på ett vänligt, korrekt och hjälpsamt sätt. På Floralin & Junior hittar du något för alla plånböcker. www.floralin.se

SVENSKT TENN, som för övrigt firar 90 år i år, har också en del att lära om bemötande! Dock ser det ut som om man har ett generationsbyte av sin personal på gång, till fördel för Svenskt Tenn. Jag träffade en ung, alert och vänlig tjej vid namn Emmanuelle och jag hoppas att hon kan sprida lite goda ”vibbar” till några av sina äldre kollegor! www.svenskttenn.se

Tänk, att bemötande kan vara så svårt för vissa och så lätt för andra!
Man ÄR vad man GÖR!
Att jag namnger vissa personer som jag anser har utmärkt sig på ett särskilt positivt sätt när det gäller bemötande beror på att BEKRÄFTELSE utgör en av mina käpphästar för hur man lyckas i kontakten med andra.
Dagens inlägg avslutar jag med kloka rader av Stig Johansson:
En människa som ingen ser – blir aldrig av.
Trevligt, Gittan! Jag blev både väl och trevligt bemött i telefon av personal på Boxer och Norton idag:)
Så viktigt för mig som ringde om hjälp!